2011年3月7日 星期一

攝影者 李宜璇簡介 Biography of Photographer YI HSUAN LEE


我從觀景窗看世界,並且藉由攝影表達我對生活的觀點。
過去八年中,我幸運地能夠旅行各處,到許多台灣美麗的地方、阿根廷、泰國島嶼以及倫敦城市攝影,並在我的生活中經驗不同的事物。這段期間內我持續以攝影分享我的觀點和感受。
我在10歲時擁有第一台玩具塑膠相機,我自玩具店將尚未組裝的DIY組合相機買下,再自行組裝成相機。這台相機讓我能以小孩的視界拍攝照片。接著大學時我開始向留日攝影家謝明順學習傳統攝影。他的創作論點深刻地影響我─攝影者必須在攝影作品裡存在,意思為成為一個攝影者而不單是一個攝影機持有者、攝影作品需要展現攝影者的想法而非單純地反射擷取影像。我自那時開始嘗試透過影像表達想法。
開始攝影時,我使用的是父親年輕時使用的CANON AE1P機械單眼相機,它曾跟著我一起在台灣以及赴阿根廷旅行時拍攝了百捲底片。接著我開始接觸數位單眼相機,以讓我能更快速且即時的捕捉我喜愛的瞬間,以及作為商業攝影用途。數位單眼相機使得拍攝過程更為快速,且更容易進行後製。
2009年時我得到了我喜愛的相機Rolleiflex 2.8C,並且使用這台經典相機來探索生活。自此之後我幸運地遇見許多藝術創作者以及音樂家,與他們交流後,他們的觀點改變了我的想法,我希望能更為純淨且原始直接地表達我的想法。
最後,我發現對我來說,傳統攝影最能原始直接地表達我的意念與感受,整個過程皆關乎創作,並且過程極為享受。為了能完整地創作,我學習在暗房中,以銀鹽手工放像,並依照主題微調曝光量、對比和構圖,並且選擇適合表達主題的相紙種類以及調性,除此之外,銀鹽手工放像還能在過程中給影像加入個性和情緒。
我曾在商業攝影工作室擔任攝影助理,現在於創作部落格服務網站擔任企劃,繼續透過攝影分享生活觀點和感受,並希望未來能持續不斷地分享下去。

I see this world behind the eye of the camera,and present my views of life in photograph.
In the last 8 years,I have been privileged to travel and experience different thing in my life.I had been travel in beautiful places of Taiwan , Argentina ,Thailand and London,In this period,I never stop share my view by photograph.

I had my first plastic toy camera when I was 10.I bought that from a toy store and I fabricated it into a camera by my self.From that camera I took some photograph by eyes of child.And start to  learn traditional photograph in University from artist Shie Min Suen.He changed my view of photograph by his concept“The mind of photographer have to exist in the photograph works”.It means that “be a artist,not a camera holder”---A great photo needs to shows the idea of the photographer,not only reflect the scene.From this time I start to present my view by photograph.
I had used the camera from my father,Canon AE1P, as my first single lens reflex camera,for 5 years.I used it when I traveled in Argentina with positive film.

Later I have my first digital camera to capture the scene more immediate and after-effected more easy.This period I make thousands of photos for recording and for commercial photograph.Digital camera let me capture the moment more easier.

Since 2009,I got my favorite camera,Rolleiflex 2.8C,and start to discover the life with this vintage camera.After I have been privileged to meet a lot of artist and musicians.Their views changed my mind.I want to convey my idea and emotion in pure and original way.

After that time,I realize that traditional photograph is the most original way to express my idea and feeling.I create in every part and enjoy in all the process.In order to create my works completely,I use silver gelatin printing in darkroom by my own.Adjust every works by specific purpose.And also the silver gelatin printing blends my emotion and the image together on paper.

I used to works as a commercial photograph assistant,and now I work as a planer at a creativity website and never stop share views in photograph of my life.

沒有留言:

張貼留言